۱۳۸۹ دی ۴, شنبه


7 راه ساده براي افزايش قدرت تمرکز


خوب داریم به امتحانات نزدیک میشیم و از اونجایی که بچه ها درساشونو خوندن و دیگه از این به بعد نمی خونن چون خیالشون راحته من اینجا می خوام 7 راه برای افزایش تمرکز رو به نقل از این سایت براتون اینجا بیارم که خیلی راه های خوبی هست به خصوص برای اون عده ی قلیلی که شب امتحانی هستن که همونطور که می دونید تعدادشون خیلی کمه بخصوص عاشقاش که خیلی کمن انقد که همه دیگه می شناسنشون فک نکنم پنج نفر بشن به هر حال این پنج روش رو بخونید بخصوص عاشقان حواس پرت و حالشو ببرید.




افزايش قدرت تمرکز مهارتي مهم در پيشرفت انسان است و يادگيري آن اگر واقعاً خواهان آن باشيد، بسيار ساده است.

"اگر تمايلي هست، راهي نيز هست" اين جمله مشهوريست که براي اين مورد نيز کاربرد دارد. يکبار از گوينده مشهور اخبار Diane Sawyer سوال شد که رمز موفقيت وي در چيست. پاسخ اين بود که رمز موفقيت وي در تمرکز بروري کارش است.
سوال ما هنوز پا برجاست، "چطور مي توان بروي کاري تمرکز داشت؟"


موارد زير نکات مفيدي است که به افزايش تمرکز شما بسيار کمک خواهد کرد. اين پيشنهادات، چه سر کار مشغول فعاليت باشيد، چه در مدرسه، در ملاقات هاي تجاري و يا آنکه قصد تمام کردن يک پروژه را داشته باشيد، بکار خواهند آمد




1.پنج تا ديگر انجام دهيد


در حقيقت دو گروه انسان در دنيا وجود دارند: آنهايي که مي دانند چطور نا اميدي را از خود دور کنند و آنهايي که آرزو مي کنند اي کاش مي توانستند هنگامي که نا اميدند کار خود را ادامه دهند. گروه دوم گروه نا موفقند!
سعي کنيد قبل از اتمام کار پنج مورد ديگر انجام دهيد! اين تکنيک بهترين راهکار براي مواقعي است که ديگر حوصله ادامه دادن نداريد.
براي مثال، اگر احساس مي کنيد ديگر نمي خواهيد به مطالعه ادامه دهيد، به خودتان بگوييد که پنج صفحه ديگر ادامه دهيد. يا پنج مسئله رياضي ديگر حل کنيد، پنج دقيقه ديگر برروي تردميل ورزش کنيد و ... . به ياد داشته باشيد که ورزشکاران حرفه اي، نيروي بدني خود را بوسيله خسته کردن بدن خود و در عين حال حفظ نيروي ذهني بدست مي آورند.




2.در هر زمان يک پله را طي کنيد




زمان هايي هست که احساس مي کنيد ذهن شما پر از ايده هاي مختلف و در چندين جاي مختلف است.
بجاي نگران شدن با مسائل مختلف، کارها را اولويت گذاري کرده و فقط آنهايي که مهم هستند را انجام دهيد.
براي مثال، اگر در حالي که بايد گزارش مهمي را ظرف پنج دقيقه آماده کنيد، در عين حال به بدهکاري هاي خود فکر مي کنيد، به سختي مي توانيد تمرکز کرده و گزارش را آماده کنيد. به ذهن خود بگوييد که پس از اتمام گزارش به راهي براي پرداخت بدهکاري ها فکر خواهيد کرد. بدين ترتيب ذهن شما براي مدتي آزاد شده و مي توانيد به تهيه گزارش خود تمرکز کنيد.




3.به ذهن خود، تمرکز کردن را آموزش دهيد

مي توانيد براي اينکه واقعاً برروي چيزي تمرکز کنيد، دستان خود را دور چشمانتان گذاشته و به مورد تمرکز نگاه کنيد. اين روش به ذهن شما يادآوري مي کند که برروي چيزي که مي خواهيد تمرکز کند.
براي مثال، اگر در اتاقي که مجبوريد مطالعه کنيد، چيزهاي بسياري براي منحرف شدن تمرکز شما وجود دارد، دستان خود را دور چشمانتان بگذاريد و به مطالعه بپردازيد. بدين شکل ذهن شما برروي مطالعه تمرکز بيشتري پيدا مي کند.


4.قلم و کاغذ در دسترس داشته باشيد


وقتي يک فکر به ذهن شما مي رسد و باعث مي شود که تمرکز خود را از دست دهيد، بلافاصله آن را يادداشت کنيد.
نوشتن افکار سرگردان راهي مؤثر در بيرون کردن آنها از ذهن است. بعد از آن، مي توانيد بدون مزاحمت ديگري، به مورد تمرکز خود بازگرديد.


5.وقت تنفس


به ياد داشته باشيد که شما ماشين نيستيد و براي حفظ تمرکز نياز به استراحت، هرچند کوتاه داريد.
چند لحظه استراحت، راهي مناسب براي تمدد اعصاب و حفظ تمرکز است. مي توانيد قدم بزنيد و يا براي صرف نهار چند دقيقه از مورد تمرکز دور باشيد.


6.زمان شروع و پايان کار را ثبت کنيد


در حين کار، سعي کنيد زمان شروع و زماني که ذهن شما شروع به فرار مي کند را يادداشت کنيد.
با اين روش مي توانيد حداکثر زماني که ذهنتان قادر است بدون از دست دادن تمرکز به کار ادامه دهد را بدانيد.




7.کارهاي متفاوت انجام دهيد


پيشنهاد مي شود که در فعاليت هاي خود گاهي تغييرات کوچک ايجاد کنيد تا از کسل شده ذهنتان جلوگيري نمايد.


ذهن کسل بسيار ساده تر تمايل به از دست دادن تمرکز دارد.
موارد ذکر شده همگي نياز به تمرين مستمر دارند تا هرچه بيشتر به تمرکز شما در کارهاي مهم به شما کمک کند.
پایان


                                     اینم منم




Powered by WebGozar


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها



هیچ نظری موجود نیست: